Elektronika interesuje coraz młodsze dzieci

6 czerwca 2007, 13:18

Firma badawcza NPD Group opublikowała trzeci już raport dotyczący używania najnowszych technologii przez dzieci. Do przeprowadzenia „Kids and Consumer Electronics Trends III” wykorzystano internetowe kwestionariusze skierowane do osób w wieku co najmniej 25 lat, które mają dzieci w wieku 4-14 lat.



Domowy skaner aktywności mózgu

31 maja 2007, 09:16

Firma Hitachi skonstruowała pierwszy przenośny skaner aktywności mózgu, którego można używać w ciągu dnia. Jest stosunkowo lekki, zasilany ładowanymi bateriami. Jeśli ciekawi cię więc aktywność własnego mózgu na przykład podczas czytania czy kłótni z żoną, Japończycy stworzyli coś dla ciebie.


Optimus w pełnej krasie© Art Lebedev

Klawiatury za 1500 USD wyprzedane

22 maja 2007, 18:39

Art Lebedev Studio otrzymało zamówienia na pierwsze 200 długo oczekiwanych klawiatur Optimus Maximus. Pomimo niezwykle wysokiej ceny – za jedno urządzenie trzeba zapłacić 1564 dolary – zaoferowane 200 klawiatur zamówiono w ciągu 12 godzin. Trafią one do klientów w grudniu.


Windows Vista Ultimate

Jak wykorzystać UAC do ataku na Vistę

21 maja 2007, 13:41

Jeden ze specjalistów ds. bezpieczeństwa pokazał sposób na zainfekowanie Windows Visty przy użyciu słabości UAC (User Account Control). Robert Paveza wykorzystał niedociągnięcia, na które Microsoftowi zwracała uwagę Joanna Rutkowska.


Kim są użytkownicy Linuksa

9 maja 2007, 11:13

Serwis OpenSuSE.org postanowił sprawdzić, kim są użytkownicy systemu Linux. Przez trzy miesiące prowadził więc ankietę, w której wzięło udział 27 000 osób.


Barbie w Sieci

6 maja 2007, 16:13

Od 1959 roku, czyli od momentu "narodzin", widzieliśmy już Barbie w niezliczonych wcieleniach. Zmieniały się one wraz z duchem czasu. Lalka raz wyglądała jak ikona mody, a raz jak rasowa feministka. Teraz użyczyła swojego imienia grze internetowej przeznaczonej dla dziewczynek.


Gra uczy Szekspira

1 maja 2007, 10:12

Jeden z kanadyjskich uniwersytetów postanowił wykorzystać fakt, że dzieci lubią gry i spędzają całe godziny przed ekranem komputera. Jego pracownicy opracowali grę, której bohaterowie ścigają statkiem kosmicznym złodziei manuskryptu Szekspira.


Procesor Cell© IBM

Wirtualne światy IBM-a

29 kwietnia 2007, 10:06

IBM ogłosił, że ma zastosować procesory Cell BE, które stanowią mózg konsoli PlayStation3, w swoich komputerach typu mainframe. Zadaniem takich maszyn byłaby obsługa światów wirtualnych przyszłości.


Scena z America’s Army

Armia rekrutuje graczy

12 kwietnia 2007, 12:12

Amerykańska armia rozpoczyna poszukiwania rekrutów wśród... graczy komputerowych. Wojsko podpisało wartą 2 miliony dolarów umowę z serwisem Global Gaming League.


Jedno z kasyn w Second Life

FBI wkroczyło do kasyna w Second Life

4 kwietnia 2007, 14:48

Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy